Veel gestelde vragen

Je krijgt na aanmelding een gesprek en aansluitend een mail of app met vermelding van het dagdeel dat je gekozen hebt in overleg met de klantcoördinator. Daarin staat wanneer je voor het eerst boodschappen kunt doen.

Je kunt bij ons zelf winkelen en kiest zelf  uit het beschikbare aanbod van houdbare levensmiddelen en non-food producten. In onze winkel kunt u nog verse- en koel- en vriesproducten kiezen. Dat laatste zijn producten die wij diezelfde week van de leveranciers hebben gekregen en dat aanbod varieert logischerwijs van week tot week: de ene week veel keus in groente en bijvoorbeeld weinig in vlees, maar dat kan de week daarna zomaar omgekeerd zijn. Allergenen worden duidelijk aangegeven.

Ja, beslist! Wij zorgen er altijd voor dat het voedsel voldoet aan de eisen die de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit stelt. Wanneer je klant wordt bij ons krijg je een brief waarin die eisen staan vermeld. Ook staan hierin adviezen hoe je met ingevroren voedsel dient om te gaan.

Je kunt niet op het afgesproken tijdstip of een ander tijdstip binnen onze openingstijden jouw boodschappen doen. Je kunt wel iemand vragen dit voor je te doen (bijvoorbeeld familie, een kennis of buren). Deze persoon kan met jouw klantenkaart  aantonen dat hij of zij namens jou komt.

Het beste is dat u zich dan voor deze week afmeldt. U kunt dit persoonlijk in de voorafgaande week melden bij uw bezoek aan de Voedselbank. Of uiterlijk laat u dit een dag tevoren telefonisch weten. Het telefoonnummer dat u moet bellen of appen is 06 38784474

Als je vergeet om je af te melden dan verlies je na 2x niet afmelden in principe jouw aanspraak op boodschappen en wordt je uitgeschreven. Dit betekent dat je (indien nog nodig) na 3 maanden opnieuw een aanvraag voor voedselondersteuning kunt doen.

De voedselbank respecteert de privacy van de klanten. Zie hiervoor ons privacy statement. 

Dat kan binnen een met jou afgesproken tijdblok op donderdag- en vrijdagmorgen tussen 09.00 en 12.00 uur. Het adres is Koningsweg 1a Puiflijk, gemeente Druten (de locatie voormalig de Linde hoek Koningweg 1/ Meerstraat).

Als klanten, hulpverleners en leveranciers niet tevreden zijn over de diensten van de vrijwilligers of het bestuur van Voedselbank gemeente Druten kunnen zij contact opnemen met het bestuur. Dat kan schriftelijk via [email protected]. Het bestuur zal binnen een week contact opnemen met degene die de klacht indient en de klacht dan verder afhandelen. Uiterlijk twee weken na ontvangst van de klacht volgt een uitspraak door het bestuur over de bij hen ingediende klacht.